۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۲

خیران آبرسان وارد میدان کار شدند؛

تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای آذربایجان شرقی

تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای آذربایجان شرقی

تبریز- تفاهم‌نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی امضا شد تا با همکاری نهادهای مختلف و همچنین حضور خیران آبرسان آب پایدار در روستاهای آذربایجان شرقی تامین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی مابین استانداری، شرکت آب و فاضلاب استان، سپاه عاشورا و مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور امضا شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: اردیبهشت ماه تفاهم نامه‌ای منعقد شده بود که براساس آن قرار بود ۲۱۰ روستا علاوه بر بودجه‌های دولتی از طریق خیرین و آب و فاضلاب آبرسانی شوند و گفتنی است پایداری آب شرب ۶۲ روستا در کمتر از سه انجام شد.

وی ادامه داد: امروز به نمایندگی از خیرین گرانقدر، پدر خیرین آبرسان حاج اکبر ابراهیمی (بنیاد نیکوکاری ابراهیمی) دعوت شده بود تا ۶۲ روستا را افتتاح و تفاهم نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستا نیز منعقد شود.

وی افزود: این تفاهم نامه مابین استانداری، شرکت آب و فاضلاب استان، سپاه عاشورا و مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور منعقد شده و اعتبار تخصیص یافته آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: مقرر شد تا ۳۱۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف مطابق لیست پیوستی توسط بنیاد نیکوکاری ابراهیمی جهت استفاده در خطوط انتقال و شبکه روستاهای هدف و ۷۵ باب مخزن پلی اتیلنی در حجم‌های مختلف تأمین شود.

خانی خاطرنشان کرد: همچنین حفاری مربوط به مسیر شبکه و خطوط انتقال با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب انجام شده و لوله گذاری‌ها و نصب مخازن از طریق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با مشارکت آب و فاضلاب اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این روستاها، ۱۰۰ روستا بلامحل باقی می‌ماند که به دنبال بودجه دولتی و خیرین هستیم تا آب پایدار آنها را هم تأمین کنیم.

کد خبر 6259740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha